3 år ung

Vad som än händer kommer jag aldrig lämna mina barn när de behöver mig som mest. Det kändes jätte jobbigt att bli lämnad m/ en galen häxa. Som den lilla papegoja jag var när jag var liten kunde jag inte se en annan sida av henne. Nu kan jag se för många; jag kan inte bestäma mig; blir inte så arg.

 

 

Hram 3liya

Jag levde mitt liv som att det inte fanns en dag efter den och som att jag inte haft ett förflutet. Allt som spela roll var här och nu, hur jag kände.

Rädsla och tvivel höll på att ta över min vardag. Jag kände mig hotad. Jag hade inte roligt längre. Det var deprimerande och tråkigt att inte få dansa och skratta ifred för att min existens gjorde någon annan medveten om att de har ett ansvar det inte vill ta. Att tip toe:a i min vardag gjorde fysiskt ont och ont i själen.

Jag försökte lätta upp stämningen. Jag försökte säga snälla saker till min biologiska mamma. Säga att hon var fin. Baka tårtor med henne. Ha kvalitets tid med henne.

Det fanns ingen riktig kärlek, så uncondtional love var inte upptäckt ännu, mellan dessa stenålders människor. Den är fortfarande 040. (Repa Malmö real quick.)

Min biologiska mamma ville bli av med mig. Och hon visade det på många sätt. Lämnade mig på olika ställen och gick. Någon hittade mig alltid och lämnade tillbaka mig. Till slut stoppade hon mig i en ugn och satte på den. Sen gick hon ut hemifrån. Min storre bror hittade mig och kämpade med att få ut mig.

Hram 3liya. Enna hont el 3echra.

 

Jag gjorde dig besviken

Kaka på kaka, jag vet. Men vad är inte en tårta.

Jag gjorde dig besviken. Det är jag medveten om. Det är alla medveten om.

Ingen vet exakt hur jag gjorde dig ledsen och besviken förutom jag dock. Det var jag som inte kunde tillfredsställa dina sexuella behov Zazia. Na na na.

 

Jag är den som är besviken

Så jag kan inte fatta att hon överlämna mig; hur hon förmåde sitt sinne; själ & kropp till att ta ett “svårt” bestlut. Helt enkelt ge mig ansvaret att välja vilken våldtäkts man jag förderar. Vilken mördare, incest pappa jag föredrog. Som hustla in haram pengar – allt baserat på rasism. Kan någon fatta, ett “företag” baserat på rasism!

Jag kan inte fatta att hon brydde sig så lite om mig. Att hon inte brydde sig alls. Att hon sålde mig. Vad är annars nyttan av att ha en liten människa med sig. Men jag var inte för liten för jag fick ta vuxet ansvar.

Jag var kvinna, hennes rival. Samtidigt hennes barn. Hon såg mig mellan fingrarna.

Du trodde jag var glömsk för att jag bara la skit bakom mig. Nej, jag bara försökte vara positiv. Men tyvärr glömde jag verkligen att du var min mamma, på riktigt.

 

Dugga till

Det gällde att fånga sekunder. Att göra sitt bästa så fort som möjligt. Fucking leverera. Mina basic behovs la jag åt sidan. Detta handla om att överleva. Få livet att gå igen. Spendera lite tid med min saknade mamma. Känna att vi var en normal familj.

Hon fixade mitt hår så fint, satte på mig anständiga kläder & gick ut m/ mig… för att sälja mig.

 

Vi gick på salongen

Du var en boss. Inget du gjorde var för en man. Plockade bryn, vaxade ben och färgade håret blont. Du träffade folk som var som du där. Där smed du dina planer om hur du ska ta över denna skit. Jämställt skulle det vara. Jag antar väl att du lärt mig lite feminism redan där.

Men jag tror inte på att vi behöver tävla med män. Vi kan göra det män inte kan. Män kan städa, laga mat och ta hand om barn. Man måste bara välja rätt man, inte tävla. Aldrig tävla med någon.

Man ska skapa sin egen lycka för den kommer inne ifrån. Och inte förlita sig på att någon annan ska ge en den lyckan.

Anyway, på salongen fick du mer självförtroende. Om en man behandla dig som skit satte du honom på plats. Från ghetto morsa till lady. Din hustel var väl on point skulle jag säga. Alla som messa med dig skulle betala för mödan. Även dina barn.

 

Stå på sig

Jag tycket det var bra att du stod på dig, mot min pappa. Du vägrade bli någons slav. Vilken flicka vill inte se sin mamma stark?

Sure du tyckte om min pappa, men hans familj på köpet var ingen deal. Jag håller med. Jag räcker upp min hand.

Du älskade honom väldigt mycket. Det var när han reste bort som du inte stod ut med att få vänta för alltid. Du hade tålamod men livet lekte med dig. Han hatade det och du hatade det.

 

Tänd ett ljus

Kommer du ihåg när han bad dig tända ett ljus och inte låta hoppet försvinna. Han skulle resa bort och fixa er business. Han skulle äntligen bli känd.

Hans familj var i huset. Du lyckades tränga in dem i ett rum.

Du var kärleksfull när jag var liten. Du hade en sött sida. Men en ännu värre ilska. Jag kommer ihåg att jag kände mig fjäder lätt med dig, när vi fick vara oss själva. Jag vet inte om det var för att jag var för mager och hungrig eller om det var min attityd.

Om jag saknade dig, kan du fatta hur mycket Fatima saknade dig?

Min farsa är väldigt hemlighetsfull av sig. Han sa ingenting när saker gick åt helvete. Du fick reda på saker som var helt sjuka. Så du lämnade honom hemlighetsfullt. Boss move!

Han reste ingenstans. Han var bara ute och la la. Lekte polis med barn. Fånga in dem. Sex groom:a dem. Han körde runt i bil ful. Hängde på gatan och lärde Ali samma sak. Han förstörde sin dotter.

Nu fattar jag vart jag fått min bestämdhet ifrån. Varför prata överflödigt? Han trodde han aldrig skulle kunna förlora dig. Du bevisa honom fel.

Så ska det vara. Inte som den morsa jag har nu… du stannar bara för pengarna.

 

Rensa ditt liv

Du var ute och festa hela nätter. Du somnade på parkeringar och vaknade av att jag slickade din klitoris. Du kom tillbaka till huset ibland med blå triror, det gjorde min store bror väldigt arg.

Du drogade oss. La sömn piller i vår mat. Du drack själv för att hantera skiten tror jag. Gav min store bror “medicin”.

Ibland sjöng jag för dig så du skulle kunna somna om kvällen. Du var rätt trött på att hantera saker själv. Men självständig skulle du bli.

 

 

 

 


Leave a Reply

