Thomas vs. Ali

Din fröken
Minns du din fröken Sara/Anna? Hon som bött skola för din skull? För att DU blev mobbad i din tidigare skola. Vacker, vit kvinna, blond och en känslig själ. Minns du henne? Hon var 3:ornas fröken i ANFS, Fruängen. Hon bött skola igen och de döda henne. RIP till henne. Hon förtjänade inte det alls.

Mina föräldar har utsatt mig för samma drama. Typ, fått mig tro att de ville mitt bästa för att sen göra något förskräcklig mot mig och folk runt mig. Varje gång du litar på dem lite så vänder hela grejen sig mot dig. They just like to screw people over, det är deras grej. Så du är inte ensam om att bli grovt lurad. Shit, hur tror du att jag blivit proffs player. 😉 Jobba lowkey alltid.

Lita aldrig på mig, för du känner inte mig sådära. Inbilla dig inte att du någonsin känt mig.

Tillbaka till din lärare som hade sex med dig. Minns du simhallen; du och din sekt? Minns ni vad ni gjorde med henne. Vattna ner henne, dränkte henne, ströp henne, mata henne hrissa, ni gick ninja på henne. Hmm… jag minns att du kom ut gråtande helt skrämd men du gick in igen, mer bestämd att göra den skiten och få dina pengar. Du ville bli fri från deras bojor Thomas. Jag såg den riktiga du dig och du såg mig.
Jag sket i att du sa till mig, “kom gör en bebis med mig och få miljoner”, för du är en rik jävel. Där och då, Gud hänvisa bort dig från vår skola. Så pratar man inte. Så tänker man inte.
Du har inga moral. Det är därför Gud skickat mig till dig nu. Du är inte känslig längre.
När vi träffades igen
När jag kom in i bilden runt 10-12 år, ville du hålla dig till mig. Du vill ha mig för dig själv. Du var inte änns hel då, hur skulle du ha mig för dig själv. Du kunde inte änns ta hand om dig själv. Det är som att en bebis ska ta hand om en annan bebis. Jag kolla på dig som att du inte fatta att du är långt ifrån att någonsin kunna ta över detta spel.
Missförstå mig rätt. Jag tyckte om dig redan då. Men jag kan inte hänga runt oansvariga personer. Mitt liv är på spel. Min pojkvän Markus blev mördad när jag var 9 år. Mina vänner blev mörade som fluggor en efter den andra. Jag blev våldtagen med fucking kvast nu. Rasmus som jag bara var kär i på avstånd, klass 2 (8 år), och bara dansat lite med en gång då vi hade en dans lektion inför jul festen. Det hade jag bara sagt till min mamma, han blev också mördad. Sen lämnade de hans kött på City Gross kött avdelning.
Detta är inget spel man tar över. För det är inte ett spel man tar över. Det är ett spel man lämnar.
Ego vs. Själ
En gång i tiden var du känslig. Jag var känslig. Gud lät oss träffas. Och alla runt oss var känsliga själar. Det borde sagt dig något om att vara känslig. Det är inget fel på det. Det ända som är fel med det är vilken sida man väljer. Sen får man fråga sig själv varför man valt den sidan man valt… Sen får man träffa sig själv. Ego vs. Själ.
Fråga dig själv: Äre för den enkla anledning att du är man som du har makt där? För att ni är alla “män”? Äre för den ända anledningen att ni alla har kuk och är från Nord Afrika? Äre det som förrenar er?
Ta fram penna och papper och svara på dessa frågor kring: känslighet vs. patriarkal.
Alltså från Thomas till Ali.
Var är din personliga stånd punkt?
Varför har du valt den sidan?
Vad var din vision?
Hur har din känsligheten utvecklats?
Varför är ni inte samma person. Jag kan förklara för dig: din identitet handlar om integration och inte inkludering. Ingen vill höra om integration. Det är inkludering som gäller.
(Sluta hata.)
Är araber avundsjuka och kontrollerande medan svenska män är pussies? Fördomar och sterotyper, måste de förverkligas så där. See, när du boxar in dig själv sådär, bli inte förvånad över segrationen och konflikten i din själ. Det förklarar varför din själ och ego inte kan träffas längre.
Du är lika mycket svensk som du är arab. Det spelar ingen roll vad folk ser, det som spelar roll är hur du känner dig. Det hjälper inte att din arabiska del känner sig arab, eller att den svenska delen känner sig svensk.
Vad är en arab anyway. Och vad är en svensk? När du reser utomlands och får chansen att komma ut från boxen, hinner du se med nya ögon. Hinner du jobba produktivt och i förebyggande syfte kring din identitet. Eller köper du din glädje fram, för stunden?
Äre så man gör långsiktiga affärer? Värdet av självständighet, har du råd med den ännu. De säger det bästa i livet är gratis.
Du kommer aldrig bli lycklig om du inte fattar att det handlar om att utvecklas och låta andra männsikor utvecklas i sin tackt.
Kvinnor utan värde
Har kvinnor något värde? Vem avgör det? Om kvinnor inte har något värde, varför vänder du dig då till kvinnor för att göra affärer?
(Minns du att du bad Sara att lära dig hur man dansar. Hur man skakar sin rumpa, för dig. Hmm, eller juste det var ju bara en drama grej för hon var medveteslös. Eftersom hon inte vet, så har det ju aldrig hänt på riktigt.)
Hursom, vad är det för värde hon gav? Just den kvinnan. Vilket värde är det du tjänar pengar på hos andra kvinnor?
Hur behåller man den?
Hur utvecklar man den?
Hur höjer man värdet utan att förstöra det vackar och värdefula som redan finns?
Här kan du se hur mycket Ali utvecklats. Om du har änns fått ny uppgraderad förhållningssätt och kanske utvecklat din hjärna för problemlösning. Du kommer inse att han inte jobbat på någonting. Det är bekvämt att vara man ju. Håller du inte med.
Avundsjuka
Minns du att du hängde runt vår skola för att få vara nära mig. Hur känns det? Vågar du säga att du var tonåring en gång i tiden och att vi tyckte om varandra. Är du så känslig än. Eller har all hat och avundsjuka tagit bort det från ditt hjärta. Vågar du vara ärlig.
Alla männsikor har avundsjuka i sig. Grejen är den att den kan vara mäktig om man tillåter den. Den kan ta över och förstöra allt man har i sitt hjärta.
Jag ska lära dig hur man rör sig och skakar av sig all oro. Det sker genom att man ser sin räddsla i ögonen och vågar vara känslig. Vara öppen och kommunikativ.
Skicka inte sms till mig och undra sen varför vi inte snackar. Vi snackar inte för att jag har för många fiender. Synd att du blev en.
Du kanske tror att du har kontrol i mitt liv och vet varje steg jag tar. Let’s face it, du har inte änns kontrol om ditt eget liv änns just nu. Tack vare mig. 🙂
VÄRDE! Vad är det hela värt nu?
Fly
Min farsa som du ser upp till är ingen man. Han är en tonåring i mina ögon. Vad säger det om dig? Han har aldrig stått upp för mig. Istället skyllde han sina brister på mig och lät mig ta ansvaret eller straffet där av. Jag växte upp och kände att jag inte hade ett värde. Lite som du kanske.
Min farsa har aldrig sett mer än ett värde i mig. Inget annat. Och jag vet att det påverkade dig, för du började se mig genom hans ögon. Jag hade inget värde, en bieffekt av kontroll.
Vilka 5 personer är det du ser upp till? Varför? Vilka 5 personer är det som hänger med dig? Dina närmaste och käraste.
(Du försökte dela ditt liv med mig. Haha, hur kan du dela ditt liv med en medvetslös anyway. )
Du kom in i mitt liv när Dennis på gården längre upp inte kunde sammarbeta. När min morsa tyckte att Dennis var för fin för mig och därför förtjänade att få mer pengar för samma arbete. Fastän alla vet att jag jobbade hecken av mig för min farsa döds hotade mig varje natt. För att han knullade sönder mig! Ingen såg, ingen hörde… men jag drack och jobbade på. Jag tog initiativ och visade hur man gjorde. Jag lärde ut det jag kunde till folk som bara utnyttjade mig.
Inget fick jag av dessa människor eller mina föräldrar, mer än att få behålla mitt liv. Det var helt okej för mig, bara jag fick se solen igen. Och så skicka Gud dig. Du som inte såg skillnad på hudfärg. Du som visste att jag var knas men valde att behålla mig för dig själv.
Min farsa hade stoppat mig i en låda i flera dagar, utan mat. Jag var helt slut. Han var helt lack över att de på gården över inte ville samarbeta med honom pga mig. Jag som dansade konstigt. Jag som var ful och hade fel hudfärg. Jag som var lesbisk. Jag som var för bra och hade för mycket energi. Du kom in mitt i allt detta.
Kontrollerande
Du kom in i vårt hus och tog över, som att det var ditt eget. Jag gick på kamp sport. DU sa åt min farsa att lägga av mig därifrån och han lyssnade.
Vet du vad hans svar var när jag frågade honom varför han tog bort mig. “Så att du inte ska kunna skydda dig mot din man när han slår dig.”
o.O 3ini 3inek. Varför skulle jag änns ha en man som slår mig? Så varje gång jag får chansen att slå honom så slår jag en bitch! Det är inte lätt för mig att tappa respekten för någon. Jag respekterar folk som även gör mig fel.
Men du, du har fått för mycket respekt du inte förtjänar. Som du inte jobbat för.
Varje gång du blev kontrollerande visade Gud dig att det inte är så man gör. Har du någonsin frågat dig SJÄLV vart du gick fel. Varför DU är kontrollerande?
Livets skola
Det gick inte bara dåligt för dig i skolan bitch! Livets skola skickar dig många lärare men du dödar dem. Min tvilling syster, din första fröken. Vad gjorde du med henne för att du är lite avundsjuk? Dags för dig att träffa dig själv.
I can be that for you, ain’t nobody out there that knows you the way I know you. See ya hoe!

Leave a Reply

